Iranian on the Move بنیاد ایرانی در حرکت
Stichting Iranian on the Move (IOTM) is een non-profitorganisatie die door middel van sponsoring, subsidies en donaties wordt gefinancierd. De stichting werd begin 2000 opgericht en is bezig met podiumkunsten en maatschappelijke idealen.
Nieuwsbrief, mededeling اطلاعیه ها – رویدادها
Iranian daily روزانه
Iranian magazine گاهنامه
Iranian Literature & Culture ادبیات، هنر و فرهنگ
Iranian weblogs وبلاگ ها
Iranian political social سیاسی، اجتماعی
Iranian women زنان
Iranian publisher کتابخانه، انتشارات، زبان فارسی
Iranian Theater, cinema تئاتر – سینما
Iranian photography, paintings, sculptures, Fine Art نقاشی ، طراحی ، مجسمه سازی و عکاسی
Iranian music موسیقی
راهنماى فارسى
Iranian children کودکان
گشتی در ترانه‌های بومی و کهن ایران Zondag 16 mei 2010
22 mrt 2010
گشتی در ترانه‌های بومی و کهن ایران

کنسرت گروه شاندیز


Zondag 16 mei 2010
Funen Amsterdam



Shandiz Ensemble
Mehrnaz Salehi: Zang
Imre Keblusek : Cello
Hamid Tabatabaei: Piano

Massoud Wala: Visuele bewerking



Eerste deel is een cyclus van Iraanse volksliederen uit alle windstreken van Iran en de daarbij behorende talen; Farsi, Koerdi, Gilaki, Lori, Mazandarani en Turki.Trio "Shandiz" voert het publiek mee naar Iran. De soms eeuwenoude volksliederen zijn door Hamid Tabatabaei, componist afkomstig uit Iran, bewerkt voor zang, cello en piano. In zijn interpretatie voegt Tabatabaei klassieke muziek toe. De liederen worden gezongen in poëtische en betoverende klanken, veelal over liefde, verlangen en afscheid nemen. Een muzikaal programma voorzien van een multimediale dimensie waarbij de Nederlandse vertaling te lezen is. Bijbehorende sfeerbeelden maakt dit concert tot een meeslepend geheel.



Op de top van de hoge berg brult de leeuw.
Ik heb gehoord dat mijn geliefde verwond is door het zwaard.
Mijn mand vul ik met vijgenbladeren enzal deze op de wond leggen.
Op de top van de hoge berg sist de slang.
Ik heb gehoord dat mijn geliefde ziek is.
Mijn mand vul ik met granaatappels, morgen ga ik naar mijn geliefde.




گشتی در ترانه های بومی و کهن ایران
پرداخته: حمید طباطبائی"ترانه های بومی" این ترانه ها که با پرداختی نو بازسازی شده اند، همچون کاشی های کوچکی کنارهم چیده شده اند تا نشانگر تصویری باشند از سرزمینی کهنسال، با مردمانی از تیره ها و نژادهای گوناگون، با زبانها و گویشهای گوناگون و با باورها و فرهنگهای گوناگون




Tweede deel is een collectie van "Oude liederen" 1900-1950 uit Iran. Werken van bijvoorbeeld Sheyda en Aref, twee avant-gardes van Iraanse songwriters, zijn ook gearrangeerd door Hamid Tabatabaei voor zang, cello en piano met een visuele bewerking waarbij de Nederlandse vertaling van de liederen te lezen is.
Oh, gekooide nachtegaal, kom uit je kooi,
Zing het lied van de vrijheid van alle mensenkinderen.
Zet in één ademtocht de aardbodem van het volk in vuur en vlam





"ترانه های کهن"
ترانه های کهن" برداشت و بازسازی گلچینی از ترانه های کهن شهری است که آفرینش آنها به چنین دهه تا یک سده
پیش برمیگردد. شیدا و عارف از افرینند گان پیشتاز این ترانه ها بوده اند
آ واز: مهرناز صالحی
ویولونسل: ایمره کبلوسک
پیانو: حمید طباطبائی
دراجرای آمستردام، که به زبان محلی خوانده می شود، نمایشی تصویری، همراه با برگردان ترانه ها(هلندی)، بر روی صحنه به نمایش می آید
تصوير گردان: مسعود والا



Zondag 16 mei 2010 om 15:00 uur, Amsterdam
Funenpark 125
1018 AK Amsterdam

toegang € 10,-
posted by بنیاد ایرانی در حرکت St. Iranian on the Move @ 23:35  
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home
 
About Me

Name: بنیاد ایرانی در حرکت St. Iranian on the Move
Home: Netherlands
About Me: Stichting Iranian on the Move (IOTM) is een non-profitorganisatie die bezig is met podiumkunsten en maatschappelijke idealen. بنیاد ایرانی در حرکت بنیادی است ناسودبَر و با فعالیت در صحنه هنری و اجتماعی و تلاش برای برآورده شدنِ آرمانهای والای انسانی
See my complete profile
فعالیتهای تجاری ایرانیان در هلند
Iranian TV & Radio راديو و تلويزيون
Viewing
Human Rights
Links
Previous Post
Archief-بایگانی
Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER